20 minut dla matematyki
20 minut dla matematyki
Partnerami projektu są:
• Bliżej Przedszkola - Partner Medialny
• Fundacja Wspomagania Rozwoju Dzieci Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej - Partner Merytoryczny i Strategiczny
• Przedszkole Szesnastka im. I. Kwintowej w Olsztynie - Partner Organizacyjny
Projekt realizowany jest od października 2019 do 30 września 2020r.
Koordynatorzy: B. Iwaszko, L. Siemianowska, D. Sobiechowska
Celem głównym projektu jest wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu poprzez świadome włączanie się do projektu #20minutdlamatematyki nauczycieli (placówek) i rodziców
Cele szczegółowe projektu:
• Zachęcenie przedszkoli do włączania się do projektu celem organizowania efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszyczk-Kolczyńskiej
• Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
• Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy przedszkola z rodzicami
• Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce® przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej, jak i domowej
• Doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym do prowadzenia zajęć zabaw z edukacji matematycznej i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami
• Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych.
• Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki 5. W projekcie mogą brać udział placówki/nauczyciele, którzy oprócz prowadzenia codziennej edukacji matematycznej z wykorzystaniem codziennych sytuacji życiowych, będą włączać do tej inicjatywy rodziców.